John Sandford: Arany préda
2023. január 02. írta: Judit.P

John Sandford: Arany préda

Ha nem olvastál Sandfordot, minden idők egyik legnagyobb íróját hagyod ki.

Idézi a regény borítója Stephen King véleményét.

preda1.jpg

Sok évvel ezelőtt egy tv műsorban hallottam először a krimiíró John Sandford, és főhősének, Lucas Davenportnak a nevét. Kern András említette őket, szeretem Kern Andrást, és a krimiket is.

Pár nap múlva, miközben vonatra vártam a pályaudvaron, megpillantottam az író legújabb regényét egy könyvárusnál. Nyomban meg is vettem, és felszállva vonatra nekiláttam az olvasásnak.

Írhatnám, hogy a három órás út egy pillanatnak tűnt csupán, mire megérkeztem, már be is fejeztem a könyvet, vagy úgy elvarázsolt, hogy elfelejtettem leszállni… Nem tudom történt-e ilyesmi, már nem emlékszem.

Az viszont biztos, annyira tetszett nekem és családtagjaimnak az olvasmányos, laza stílus, olyan szimpatikus volt a főszereplő, Lucas Davenport nyomozó, hogy a továbbiakban az író minden regényét megvettük. Rajongók lettünk.

Megszámoltam, 25 darab van a polcomon, és jó pár található a család másik felének a könyvespolcán is.

20230102_144249.jpg

Szeretem, hogy az aktuális bűnügy megfejtése mellett nyomon követhetjük Lucas magánéletét is.

Sajnos a vírus alatt csökkent az olvasási kedvünk, eszünkbe sem jutott figyelni az újonnan megjelent regényekre, így több darab is hiányzik a sorból. Októberben azonban, mikor az egyik aluljáróban a könyvárusnál megláttam az Arany préda című könyvet, gondolkodás nélkül megvettem, úgy, mint régen. Épp ideje visszatérni a „régi kerékvágásba”, és időnként Sandfordot olvasni!

Két idézet a fent említett regényből, hogy kicsit megismerjük az író hangnemét, stílusát, ráérezzünk a történet légkörére.

Davenport, aki itt már seriff, találkozik a segítségül küldött két kollégájával:

- Maguk kicsodák? – érdeklődött Lucas.

- Bob és Rae – mutatta be kettőjüket a férfi. – Nekünk azt mondták, hogy maga már vár minket. …

- Aha… - akasztotta ki a biztonsági láncot. – Még nem igazán ébredtem fel,…

- Hétalvó, látom – nyomult be Rae az ajtón. – Így akar aranyat lelni?

- Csak az kel korán, akiből nem akarták előző nap még a szart is kilőni – vágta rá Lucas….

- Mi csak annyit tudunk – rándított egyet a vállán Rae -, hogy szétlőtték a kocsiját, és nem fogta el azokat, akik szétlőtték.

- Talán jobb lenne, ha a recepciónál várnának – mordult rá Lucas.

- Miféle bánásmód ez egy serifftestvérrel? – nevetett fel Bob. – És mosson fogat, ember, bűzlik a szája!

Miután a két kolléga megismerte valamennyire a főhőst, így vélekednek róla:

- Neked hogy tetszik ez a Lucas?...

- Esze, az van – válaszolt végre Bob -, és szereti a meredek helyzeteket. Tudod, szereti, ha túl közel merészkedhet a tűzhöz, akkor is, ha megégeti magát. És megégette már magát egyszer-kétszer, és szerintem, legalábbis a sötét szíve legmélyén, még szerette is. Szereti, ha pörögnek a dolgok. …

- Igen, ezt érdemes végiggondolni – kortyolt bele a lattéjába Rae.

- Én már végiggondoltam.

- És mire jutottál?

- Arra, hogy Davenport is csak olyan, mint mi – felelte Bob. – Ha nem ölik meg, vagy nem intézi úgy, hogy valamelyikünket megöljék, én szívesen találkozgatnék vele.

- Szerinted beválna barátnak?

- Igen, olyasminek. Azt hiszem.

Végezetül pár sor a könyv „fülszövegéből”, hogy kiderüljön, miről is szól a történet:

… NÉHÁNY rendkívüli befolyással rendelkező EMBERNEK KÖSZÖNHETŐEN, akiknek megmentette az életét, Lucas ÚJ MUNKAHELYEN DOLGOZIK, a Szövetségi Marsalli Szolgálatnál, mégpedig szokatlan hatáskörben. Ő VÁLASZTJA MEG AZ ÜGYEIT, bármik legyenek és bárhova sodorják is.

ÉS ezúttal nagyon NAGY BAJBA KERÜL. A mississippi állambeli Biloxiban EGY DROGKARTELL BANKJÁT RABOLJÁK KI, készpénzzel teli bőröndök tűnnek el, és ÖT HOLTTEST MARAD a helyszínen, köztük egy hatéves kislányé. DAVENPORT ELVÁLLALJA az ügyet, ami EGYKETTŐRE KICSÚSZIK A KEZÉBŐL, amikor a drogkartell bérgyilkosai, akik között ott van egy „BARKÁCSSZERSZÁMOK KIRÁLYNŐJE” nevű kínvallató is, Davenporttal VERSENGVE próbálják meg előkeríteni a déli mucsai fegyvereseket, akik kifosztották a bankot.

Hamar ELDURVUL A HELYZET…

Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó 2020

Annak, aki kedveli a krimit, izgalmas olvasmányra vágyik, kikapcsolódna a napi rutinból, csak ajánlani tudom a Davenport sorozat bármelyik regényét!

PJudit

Fotók: Saját

süti beállítások módosítása