Narancsos-csokis kalács, de hova tűnt belőle a narancs?
2020. január 19. írta: Judit.P

Narancsos-csokis kalács, de hova tűnt belőle a narancs?

A narancsos csokitorta a kedvencem, és a narancs ízesítésű étcsokoládét is nagyon szeretem. Így kitaláltam, narancsos-csokis kalácsot kellene sütni. A sarki boltban megvettem a hozzávalókat, legalábbis én azt gondoltam.

Végig néztem a szakácskönyveimet, még hasonlót sem találtam bennük. Megnéztem az interneten is, ott volt, sokféle. Jellemzően kakaós krémet készítettek a receptekben, majd a tésztát több részre osztották, kisodorták, a krémmel megkenték, feltekerték, majd a legvégén összefonták a rudakat. Az eredmény biztos nagyon finom, de nekem ezek a receptek túl bonyolultak voltak. Nem vagyok gyakorlott háziasszony. Valószínűleg a tészta lágy lenne, feltekerésnél leragadna, elszakadna, csokis töltelék kifolyna. Összefonásnál ugyanez történne. A végén pedig leejteném, miközben a tepsibe próbálom beletenni. Már lelki szemeimmel láttam, én könyékig ragadok és úszik a tésztás csokiban a pult, és a konyhakő. Valami egyszerűbb kellene. Amit összekeverek, és kelesztés után a keverőtálból átöntöm a tepsibe.

Arra jutottam, hogy elkészítem a már bevált receptem alapján a tésztát, a narancsosság miatt kicsavarok egy narancsot, és a levét hozzáöntöm. Utána teszek bele feldarabolt étcsokoládét, mazsolát, mert az jó, ha van benne, és szórok bele kakaóport, amit úgy keverek hozzá, hogy márványosan csíkos legyen tőle. Így is tettem. A narancslé miatt kevesebb tejet használtam, mégis kicsit lágyabb lett, mint máskor. A kakaóport nem sikerült elképzeléseim szerint belekeverni, sajnos. (Azóta megnéztem a titkát, legközelebb más módszerrel próbálkozom.)

Kíváncsian vártam az eredményt.

kalacs22_300x169.jpg

A kalács finom lett. A csoki, és a mazsola tökéletes volt benne. A narancs ízét sajnos nem lehetett érezni. Utólag rájöttem, narancshéjat is kellett volna beletennem. Én a boltban vett narancs héját megmosva sem szívesen reszelném bele, legfeljebb bio, vagy esetleg saját termesztésű narancsét. Legközelebb felmérem a piacon a lehetőségeket. Még a narancslikőr is szóba jöhet, mint ízesítő. Viszont hiányoltam a diót. Aminek semmi köze a narancsos-csokis kalácshoz, de szeretem.

PJudit

süti beállítások módosítása