Rezsicsökkentés???
2022. július 16. írta: Judit.P

Rezsicsökkentés???

Amikor értesültem a rezsicsökkentés átalakításáról, másokhoz hasonlóan én is nekiláttam áramszámlát keresni. (Gázt nem használok.)

Reményem teljesült, szerencsére a megállapított átlagfogyasztást nem érem el, így a változás (egyenlőre) nem érint.

Áttanulmányoztam a számlát, megnéztem, hogy a rezsidíj csökkentése nélkül mennyi lett volna a fizetési kötelezettségem, és mennyi a megtakarítás az elszámolt időszakban.

aram.jpg

Másokhoz hasonlóan én is meglepődtem, mit dobálóznak a rémisztő összegekkel, hisz nagyjából 2000 ft-tal lett volna magasabb a fizetendő.

Ekkor végignéztem az összes 2021 évi számlát, a helyzet ugyanaz.

Végül az interneten keresgetve találtam egy magyarázatot:

„Holoda Attila energetikai szakértőnek, a második Orbán-kormány egykori energiaügyi helyettes államtitkárának az volt a megfejtése, hogy a rezsiszámlákon nem a piaci árhoz viszonyított árat tüntetik fel „rezsicsökkentés nélkül” címszóval, hanem a rezsicsökkentés előtti árhoz viszonyítanak.” (www.24.hu)

Előkotortam a legrégebbi áramszámlát, 2017. decemberit, és valóban, azon is ugyanazzal a szorzóval volt számolva csökkentés nélküli összeg, illetve a megtakarítás.

Állítólag a háztartások negyede fizet majd többet a kormány szerint. Ebben azért nem lennék olyan biztos.

Ismeretségi körömben többen átlépik az „átlagfogyasztást”.

Ahol 3-4-en laknak, sűrűbben mosnak, mosogatógép van, villanybojler melegíti a vizet, villanytűzhelyen fő az ebéd, vagy villanysütőben sül a sütemény, és még a szárítógépet nem is említettem. Ilyen család szerintem rengeteg van.

Persze valóban nem ártana spórolni az energiával! Nem világítani feleslegesen, nem működtetni „háttérzajként” a tv-t, üres szobában minek szóljon a zene? A bojler által melegített vizet sem kell pazarolni…

Most aztán rengeteg ötletet lehet olvasni! Ha eddig nem tettük, neki lehet látni néhány megvalósításának.

Rokonaim már számolják a gépek fogyasztását, törik a fejüket a csökkentési lehetőségeken.

Vannak még lehetőségek, csak talán kicsit durvák, remélem ilyesmire senkinek sem lesz szüksége: lehet kézzel mosogatni mosogató tálban, és kézzel mosni lavórban. Szárítógép helyett nyáron ott a nap, (de télen a hideg lakásban? Ha épp hogy langyos a fűtőtest?) A vasalás se létfontosságú (általában). Nem kell több tv-nek működnie egyszerre. (Engem nem az érdekel, mint ami a fiamat? Hát az pech!)

Aztán jöhet a gyertya, nem tudom petróleumlámpa létezik-e még?

Nagymama sötétedéskor a félhomályban imádkozott, közben spórolt a villannyal.

Előre megyünk, nem hátra! (?)

Talán az átlagfogyasztást magasabban is meg lehetett volna állapítani! Fizessék a csökkentés nélküli rezsit azok, akiknek bőven van miből! Ne kelljen a kérdésen gyötrődnie senkinek: fűtsek vagy egyek?

Szomorúan olvastam, hogy a miniszterek fizetését Orbán Viktor 650000.- ft-tal megemelte. Így a rezsiköltségük bőven van kompenzálva. Azoknak, akiknek egyébként sem lenne gond kifizetni!

Nem hallottam, hogy bármelyikük is azt mondta volna: köszönöm, nem kérem, nem szorulok rá, vagy esetleg felajánlotta volna olyanoknak, akiknek nagyobb szükségük lenne pénzre.

Pedig milyen jó lett volna ilyesmit hallani!

(Zárszóként megjegyezném, hogy a rezsicsökkentést közvetetten eddig is mi fizettük!)

PJudit

süti beállítások módosítása