Tavaszhozó március
2024. április 01. írta: Judit.P

Tavaszhozó március

Süti és könyvajánlóval

A tavasz beköszöntét számomra a napsütés, a rügyező, virágzó fák, bokrok, a zöldellő fű, a tarka-barka illatozó virágok és a daloló madarak jelzik.

Végre pihenni tér a ködös, szürke, kopár, csendes tél.

Persze nem a forgalmas utcákon kell mindezt keresni, ott nincs csend, és nem hallatszik madárdal sem. Elnyomja a villamos csilingelés, autódudálás, utcazaj.

daffodil-4197646_1280.jpg

Amikor a természetben kutatjuk a tavasz jeleit, tegyük a táskánkba a telefont, ne nyomkodjuk, simogassuk, mert úgy nem vesszük észre a virágokat. Nyitott szemmel, mosolyogva nézelődjünk minden irányba. A tavasz ott lesz, a fejünk felett, az orrunk előtt.

A fülünket is tegyük szabaddá, ne telefonáljunk, zenét hallgassunk, hanem a madarak énekét,  csicsergését. Reggeltől estig élvezhetjük a tavasz zenéjét.

Ezt a tevékenységet úgy hívom, hogy séta. A mai ifjak körében ennek a „furcsa cselekvésnek” a neve: silent walking.

Meglátva a virágbolt előtti színes kavalkádot, bementem, és tavaszindítónak vettem egy cserép jácintot.


hyacinth-4837018_1280_1.jpg

Sajnos a fénykép nem az enyémről készült. A növényt az ablakpárkányra állítottam, mivel ott van a leghűvösebb, azonban mégsem tetszett neki valami, mert reggelre derékszögben meghajlott, és pár nap alatt tönkrement.

Azért továbbra is bíztam a márciusban, idén is lesz tavasz!

Nem csalódtam. Virágba borult az aranyeső, a kizöldültek a bokrok, a fák. A házak mellett, a kertekben a hóvirágot követte az ibolya, a nárcisz, a tulipán.tulips-4564795_1280.jpg

A tulipán. Erről egy régi utazás jut eszembe. Meghívtak Hollandiába, nézzem meg a tulipánvirágzást. Magamtól soha fel nem merült volna bennem ez a program, de szerencsére hallgattam az „invitálásra”. Keukenhof tulipán ágyásai gyönyörűek voltak. Legfantáziadúsabb álmomban sem tudtam volna elképzelni ilyen szépet.

Ismét a virágboltnál jártam, következett a második próbálkozás. Vettem egy szál piros tulipánt. Ennek is az ablakpárkányon lett a helye, és láss csodát, napokig a lakás dísze volt.

Március ellenére, azért a tél még be-bekukkantott napjaimba.

Megláttam interneten a kókuszkocka muffint. Fura párosítás! Kocka muffinsütőben? Ki kell próbálnom! Mostanában úgyis a muffin sütés az egyik hobbim, a kókuszkocka pedig nagy kedvencem. Megnéztem pár receptet, az eredeti kókuszkockáét is, osztottam, szoroztam, átlagot számoltam, és nekiláttam.

A kókusz reszelék a hópehelyhekre emlékeztet, a mézes süti pedig a karácsonyra, így sütés, és evés közben, (a tulipán ellenére is,) téli hangulat uralta a konyhát. Megállapítás: nekem a megszokott kókuszkocka jobban ízlik, mint a hasonló nevű muffin, mert ez utóbbinak csak a tetején van csokoládémáz és kókuszreszelék, míg az előbbinél az oldalán is. De, mint tudjuk, ízlések és pofonok ….


sweetness-1224509_1280.jpg

Olvastam egy könyvajánlót, Michala Ries: 24 nap karácsonyig című regényéről. Az fogott meg benne, hogy a blogger nem tudta letenni a könyvet, egy nap alatt elolvasta. Velem már évek óta nem fordult elő ilyesmi. Kell ez a könyv!

Megvettem, belekezdtem. Több napig olvastam.

Michala Ries (1989) szlovák írónő. Írói karrierje 2020-ban kezdődött. Ez az ötödik könyve.

Miről is szól? Főhősünk rájön, a megszokott élete helyett valami mást szeretne. Tudjuk a változáshoz, változtatáshoz tenni kell. Mint a címből is kiderül, 24 nap van még karácsonyig. Nina csokoládéval teli adventi naptár helyett adventi listát ír. Minden napra egy feladat.

Szeretem az ilyen regényeket. Talán, mert időnként változni, változtatni szeretnék magamon, az életemen.

Azonban az első feladatokat olvasva csalódott lettem. Feleslegesek, veszélyesek. Ki talál ki ilyeneket? Úgy látszik, sajnos nem vagyok a regény célközönsége. (Vagy öreg vagyok én már ehhez! (Jaj de kár!))

Kicsit lassítottam az olvasáson, de nem adtam fel. És az első furcsaságok után, jöttek az érdekes, elgondolkodtató feladványok, amiken lehetett rágódni egy kicsit…

Bizony, az én életemben is találhatóak hasonló esetek, kapcsolatok. Például, vajon miért nem beszélünk már egykori kolleganőmmel évek óta? Ki, vagy mi az oka? Ki bántott meg kit? Felmerült bennem, végrehajthatnám a feladatok egy részét! Ja, hogy nehezek? Némelyik erőt, bátorságot kíván? Ez így igaz! De változtatni, változni hogyan is lehet?

Sejthető, hogy nem kezdtem bele a feladatok kivitelezésébe, pedig még volt pár nap húsvétig. A regény három kihívástól eltekintve nagyon tetszett.

Visszatérve a tavaszhoz, a kinti színességhez hasonlóan, teremtsünk tavaszi hangulatot a lakásban is, például a terítők, díszpárnák lecserélésével. A mikulásos csésze helyett keressük elő a pillangósat. (Esetleg egy fodrász, vagy új póló is jöhet?)

További nagyon szép tavaszi napokat kívánok minden kedves Olvasónak!

PJudit

Fotók: Pixabay

süti beállítások módosítása