Boldog Új Évet!
2020. december 31. írta: Judit.P

Boldog Új Évet!

A karácsony félelmeim ellenére nagyon jól sikerült. Most kíváncsian várom, milyen lesz a szilveszter.

new-years-eve-3891889_1920.jpg

Sajnos ez a negyedév más lett, mint ahogy vártam. Ősszel beköltöztem a nyugdíjas otthonba, hogy biztonságban érezzem magam, és a lányoméknak se kelljen aggódnia miattam. Továbbra is a vasárnapokat náluk töltöttem, és úgy terveztük karácsonykor szintén velük leszek. Persze a tervek néha füstbe mennek! Ez történt most is.

Jött a Covid második hulláma. Az otthont lezárták, kimennünk nem szabad. Látogatókkal találkozni csak tisztes távolságból, maszkban lehet. A kerítés két oldalán állva beszélgetünk, és bármit hoznak, pár napra karanténba kerül.

Kezdünk beleszokni, lassan ez lesz a természetes.

A vasárnapi elmeneteleim megszűntek, a karácsonyt is a családom nélkül, itt kellett töltenem.

Először nagyon elszomorodtam. Aztán eldöntöttem, elfogadom, hogy idén ez van, (mást úgysem tehetek). Bizakodom, jövőre ismét velük együtt ünnepelhetek, most pedig igyekszem jól érezni magam, attól, hogy búsulok, nem lesz jobb!

20-án felállították a fenyőfát, a helységet belengte a kellemes fenyőillat. Akinek kedve volt, besegíthetett a díszítésbe. Ahogy aggattuk az otthonról hozott gömböket, csillagokat, belopódzott a régi karácsonyok emléke, és mesélni kezdtünk egymásnak. Mindenkinek volt valami vidám sztorija. Én elmeséltem, hogy egy évvel ezelőtt órákon át Activityztünk, és rengeteget nevettünk közben. Milyen jó is volt!

Izgatottan vártuk a szentestét.

Először a vezetőnő szólt hozzánk pár kedves szót, majd megkaptuk a család által küldött ajándékokat. Nekem az unokám levelet is írt, be kell valljam, miközben olvastam, előkerült a zsebkendőm.

 

christmas-1869902_1920.jpg

Később a kórusunk karácsonyi dalokat énekelt. Ne szenténekekre gondoljunk, repertoárjuk vidám, jól ismert számokból állt. A könnycseppek hamarosan felszáradtak, a végére már mindannyian velük énekeltünk. Egyre jobb lett a hangulat.

Halk karácsonyi zene mellett előkerültek a kártyák, kézimunkák, és kisebb csoportokban folyt a beszélgetés. Hamar éjfél lett, és akit érdekelt, megnézhette a szentmise közvetítését.

Családi körben szívesebben ünnepeltem volna, de az este így is kellemesen telt.

Ma pedig már itt a szilveszter! Remélem 2021 jobb lesz, mint az idei év volt! Bár nem panaszkodhatom, a családom jól van, és az egészség a legfontosabb!

A szilvesztert barátokkal szokták ünnepelni, legalábbis fiatalabb korban. Én évek óta már egyedül néztem a tv-t, most viszont az új barátaimmal, ismerőseimmel lehetek.

Mit várok a mai estétől? Virsli evést, beszélgetést, nevetgélést, és bízom benne, lesz lehetőség táncolni is! Biztos akad egy-két táncos lábú úr közöttünk! Gondolom, éjfélkor pezsgő pukkan, és koccintunk.

Mit szeretnék 2021-től? Vírusmentességet, egészséget, családdal töltött ünnepeket, szabadságot!

new-years-eve-1905142_1920.jpg

Békés, boldog új évet kívánok!

PJudit

Képek forrása: Pixabay

süti beállítások módosítása