Mi legyen a padlizsánból?
2020. október 08. írta: Judit.P

Mi legyen a padlizsánból?

Ismét kaptam ajándék gyümölcsöket, és egy padlizsánt. Bár ezt tojásgyümölcsnek is nevezik, a többivel ellentétben, nyersen nem szoktuk megenni. Ezért nyomban felmerült bennem a címben feltett kérdés.

- Rántott padlizsán! Az nagyon finom! – javasolta az ajándékozó.

Elég kényelmes szakácsnő vagyok, (írhatnám, hogy lusta,) nálam a rántott ételek a „bonyolult, mellette kell állni” kategóriába tartoznak. Ezért, bár szeretem, mégis csak étteremben eszem ilyesmit.

Lehetne muszaka, jutott eszembe. Kétszer készítettem életemben, nagyon ízlett. Szeretem a rakott ételeket. Hááát azért ennek elkészítése sem egyszerű, kezdtem lebeszélni magam a következő percben. Jó, nem túl bonyolult, de időigényes. Amúgy sincs itthon hús, és egy darab padlizsán kevés lenne hozzá.

Végső döntésem a padlizsánkrém lett.

Átnéztem az interneten több receptet is. Néha fokhagyma kellett bele, néha vörös, volt, hogy mindkettő. Én ez utóbbi változatot választottam. Betettem a sütőbe a megmosott, megszurkált egy szem padlizsánt, egy gerezd fokhagymát, és egy kis fej vöröshagymát. Miután megpuhultak, megvártam, amíg kicsit kihűlnek, majd lehúztam a padlizsán héját, a hagymákat pedig meghámoztam.

Némelyik receptben ajánlották a borsot, így meg is borsoztam.

Majonéz, tejföl (esetleg egyik sem) közül lehetett még választani. A tejföl mellett döntöttem, egy evőkanállal tettem bele.

Aztán sóztam, többször is, mert elképzelésem sem volt, mennyi kellhet hozzá.

Voltak receptek, amelyekben paradicsommal, paprikával gazdagították, ezeket most mellőztem, de majd egyszer kipróbálom úgy is.

Utána jött a gond. Több konyhai eszközöm is van, kettővel próbálkoztam, sajnos egyik sem turmixolta megfelelően. (Lehet, az állaga nem volt tökéletes?) Végül fakanállal, és favillával be kellett segítenem a keverésbe. Így annyira nem lett szép, de azért finom volt.

Pirítósra kenve ezt ettem vacsorára.

Miért írtam mindezt le? Hátha kedvet kap hozzá az is, aki kevésbé profi a konyhában, tudván, hogy az eredmény, ha véletlenül nem lenne tökéletes, azért még lehet nagyon finom. (Egyébként miért ne lehetne tökéletes?)

PJudit

süti beállítások módosítása