Családom és a telefon
2020. május 21. írta: Judit.P

Családom és a telefon

Csörög a telefon. Mindenki hallja. Senki sem mozdul.

- Patrik, vedd már fel!

- Miért pont én?

- Mert te vagy a legfiatalabb!

- Ma már egyszer felvettem!

- Te vagy a telefon ügyeletes! Mindig is te voltál!

- Már nem! A karantén óta nem!

A telefon kitartó. Senki sem mozdul.

- Patriiik!! Vedd fel!

- Minek? Úgyis tudjuk ki az! Jutka unatkozik. Megyek tv-t nézni. Pont most kezdődik a kedvenc filmem!

- Palkó?

- Miért pont én? Te vagy a soros!

- Én? Mire fel?

- Csak úgy! Nőké az elsőbbség!

- Nem, nekem teregetnem kell!

- Húzzunk sorsot! Fej, vagy írás? Vagy gyufaszál, aki a rövidebbet húzza! Bár mindig én húzom a rövidebbet!

- Úgysincs semmi dolgod! Mentem teregetni! Puszilom Jutkát! Szia!

- Várj! Ne rohanj! Hátha abbahagyja!

- Úgysem. 9 óra. Másodpercre pontosan. Ez az ő ideje.

- Ő idő? Azaz neki „én idő”!

- Azaz neki „mi idő”!

- Azért hetek óta egyedül unalmas lehet. Nem tudjuk ezt a csörgést halkabbra venni? Vagy elnémítani?

- Biztos lehetne valahogy! Felvegyük?

- Csak fel kellene!

- És ha lemerülne a telefon? Tudod, biip, biip… és néma csönd!

- Gonosz vagy!

- Vicceltem! Felveszem! Hopp… abbahagyta.

Csend. Egymásra néznek, elmosolyodnak. A nő odamegy a telefonhoz és tárcsáz.

- Szia! Kerestél! Mi újság?

- Semmi!

- Akkor miért is hívtál minket? Előbb nem tudtuk felvenni, mert beállítottuk hozzád az órát, kicsit késett!

- Ha-ha! Képzeld, mi történt!...

Mindjárt 9 óra. A film nem érdekel, olvasni nincs kedvem, felhívom a családot. Legalább halljuk egymás hangját. Igaz, ma már beszéltünk, kétszer is, de nem baj!

Kicsörög. Nem veszik fel. Biztos egyik sem akarja, elrohantak a szélrózsa három irányába!

Vagy egyszerre mindegyik velem szeretne beszélni! Küzdenek a telefonért, látom magam előtt...

Tépik ki egymás kezéből. Az, jó lenne! Abbamaradt a csengés! Nem baj, várok, később újra megpróbálom! Jé, csörög! Gabi az. Lefutjuk a szokásos humornak szánt köröket. Rajtam a sor.

- Képzeld…

És belekezdünk, mint máskor, egyórás beszélgetésünkbe. Mindenről, ami eszünkbe jut…

Egyébként, ha nem hívom, ő telefonál rám, vagy ír, és kedvesen megkérdi: „Megvagy, Juditka?”

PJudit

Képek forrása: Pixabay, saját

süti beállítások módosítása