Elmentem a patikába…(többek között rivotrilért)
2022. december 21. írta: Judit.P

Elmentem a patikába…(többek között rivotrilért)

Bevallom, mikor olvastam vasárnap, hogy a rivotril elfogyott, meglehetősen ideges lettem. Én is szedem, elég baj számomra, ha nem kapható, de mi lesz, ha egyéb orvosságok is kifogynak? Sokan vagyunk, akiknek sajnos muszáj bevenni tablettákat, esetleg többfélét is, akár tetszik, akár nem. Életünk függhet tőle.

Reggel irány a patika, döntöttem el.

pharmacy-g0fdb29c52_1920.jpg

A „felhőben” lévő 4 gyógyszerből 2 nem volt. Egyik a rivotril, de a másik is hiánycikk már egy ideje.

Mikor hangot adtam a dühömnek, a gyógyszerésznő, aki pici akcentussal beszélt, kedvesen közölte: „az én hazámban nincs fűtés, nincs melegvíz, … és lőnek is!” Hát igen, ehhez képest, hogy hiánycikk a rivotril, valóban nem tűnik olyan nagy problémának, legfeljebb leszokom róla. Egyből kaptam jó tanácsot: jegyezzek fel 10 dolgot amiért hálás lehetek, olvasgassam, és majd megnyugszom. Jó, kipróbálom.

A háziorvosomat megkértem írjon fel a szedendőimből 3 havi adagot, és a 2 hiánycikket legyen szíves, helyettesítse mással.

Következő nap ismét patika-túrára indultam.

Első helyen a két helyettesítő gyógyszer és egy frissen felírt antibiotikum nincs. A felhőből 4 terméket megkaptam, 3-at nem. Elég durva arány. Azt sajnos nem tudták megmondani, miért nem kaphatóak, és mikor lesznek ismét.

A mellettem álló vásárló a végén már nem a kiváltani vágyott gyógyszereit sorolgatta, hanem a „nincs” válaszok hatására nyíltan megkérdezte, „és mi van?” (Az, amire épp nem volt szüksége.) Kínunkban már csak nevetni tudtunk..

Irány a másik patika, talán az jobban „ellátott”, reméltem.

pills-gfb4e81890_1920.jpg

A helyzet változatlan. Itt is az előbbi 3 orvosság hiánycikk. Kiemelném: a rivotril és a helyettesítője is. (Legalábbis ebben a 2 patikában.) Miért emeltem ki? „Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet honlapja szerint átmenetileg valóban nem szerezhető be az ismert márka, de ugyanezzel a hatóanyaggal elérhető egy másik készítmény.” – írta a Telex.hu. Ma ismét megkértem a háziorvost hogy újabb helyettesítőket írjon fel, rivotrillal megegyező hatóanyagú gyógyszert már nem tudott felírni.

Azóta nem voltam a patikában, így további információm nincs, de aggódom. Nem is annyira a rivotril, (bár nyílván van, akinek ez is „életmentő”) hanem a többi gyógyszerem miatt, mi van, ha egyik sem lesz?

(Sajnos még rivotrilom sincs, hogy csökkenthessem az aggodalmamat!)

PJudit

Fotók: Pixabay

süti beállítások módosítása