Hol a szappan? Hol a kézfertőtlenítő?
2021. június 27. írta: Judit.P

Hol a szappan? Hol a kézfertőtlenítő?

Merült fel bennem pár napja, mikor Budapest egyik kórházában jártam kontrollon.

Igaz, a bejáratnál volt fertőtlenítőszer, a járóbeteg rendelés folyosóján azonban nem találtam. A mosdóban papír kéztörlő volt, szappan nem.

faucet-4459689_1920.jpg

Vajon a stadionokban sincs? - merült fel bennem azonnal a kérdés, amit nyomban követett a válasz: de, ott biztos van. Ezzel persze nincs semmi baj, sőt nagyon helyes, de azért egy kórházban, ahová jellemzően beteg emberek járnak, szintén kellene, hogy legyen.

Szerencsére a táskámban tartok kézfertőtlenítőt.

Elég gáz, hogy az óvodában „tananyag” a kézmosás, a pici gyerekek tudják, mikor és hogyan mossanak kezet, aztán az évek folyamán erről néhány „nyilvános” helyen kénytelenek vagyunk leszokni.

Az is gáz, hogy az egészségügyi intézményeknek (vagy egy részüknek) nincs pénze szappanra.

Sétálgattam, vártam, hogy sorra kerüljek, közben még feltűnt néhány dolog.

A falakat a betegszállító eszközök nyomai "díszítették".

Az ablakok nem tudom mikor találkozhattak esőn kívül vízzel, kívülről már vastagon beszőtte őket a pókháló.

Öreg fiókos szekrények álldogáltak a folyóson, lemosva ezek is rég nem voltak. A lekapart címkék nyomait vastagon rárakódott porcsíkok jelezték.

Ahogy az ablak és a szekrény mellett álltam, olyan érzés volt, mintha egy Robin Cook regénybe kerültem volna, ott is a pincébe.

Elég gáz, hogy nincs pénzük „nagytakarításra”, (esetleg festésre, (de ezt már csak zárójelben írom ide.))

A tisztaság fél egészség” tartja a közmondás. Hááát a folyosók sajnos nem biztosították a fél egészséget.

coronavirus-4961489_1920.jpg

A rendelő patika tisztaságú volt, nyilván a betegszobák is azok, ahogy a mellékhelyiség is.

Fél 2-től fél 8-ig várakoztam. Klíma berendezés nem hűtötte a folyosót, ahogy a rendelőt sem. Ventilátor próbálta csökkenteni a 35 fokos forróságot.

Egy idő után a helyszín annyiban hasonlítani kezdett a stadionra, hogy a hőségtől a várakozókról is lekerült a maszk, mint a meccsen a szurkolókról.

Szomorú, hogy az egészségügyre ennyire nem jut pénz.

Én, mint „kisember” mit tehetnék? Ha legközelebb megyek, viszek magammal szappant, amit ott is hagyok, hogy a várakozók pár napig a hiányán ne bosszankodjanak.

Kórház adósságokról szóló cikkek linkjei: márciusjúnius

 

PJudit

süti beállítások módosítása