Padlóra küldtek a csillagok, de én akkor is "Igazi" Vízöntő akarok lenni!
2020. február 10. írta: Judit.P

Padlóra küldtek a csillagok, de én akkor is "Igazi" Vízöntő akarok lenni!

Este van. Ülök a sötét szobában, és nézek ki az ablakon. A 10. emeletre már az utcai fények nem érnek fel. Teljes a sötétség. Egy-két apró csillag pislogása töri csak meg.

- Mondjátok! Tévedni szoktatok? Hazudni biztos nem, de tévedni? – kérdezem őket, de hiába várom a választ.

Ismét padlót fogtam. Az élet megint szembesített önmagammal, és nem tetszett, amit láttam. Hogyan is jutottam padlóra?

Régen mindig elolvastam az újságokban a heti horoszkópomat. Írtak valami kedveset, jót, és vidámabban indult a hét. Nem hittem el, de igyekeztem hinni benne. Miért ne lehetne igaz, a kedvező jóslat?

Egyszer azonban kifogtam egy „negatív” horoszkópot. Rosszat jelzett. Rettegéssel, félelemmel telt a hetem. Eldöntöttem, soha többet nem olvasom el az újságoknak ezt az oldalát!

Február közepén van a születésnapom. Vízöntő vagyok. Mostanában szemem elé került több, a csillagjegyemmel kapcsolatos írás. Milyenek is ennek a jegynek a szülöttei? Két cikkbe kíváncsiságból belenéztem. Bevallom, nem olyannak írták le a Vízöntőket, mint amilyen én vagyok. Elhatároztam, leülök, figyelmesen végig olvasom az egyiket, és párhuzamot vonok a benne írtak, és az én tulajdonságaim között.

Az eredmény lesújtott.

Amiben hasonlítok, azok között akadnak kissé furcsa dolgok:

„a misztikusabb, „sötétebb témák” is érdeklik.”

Igaz, de azért senki ne gondoljon „túl” sötétre. Szívesen meghallgatok pszichológiai témájú előadást, vagy elolvasok egy könyvet. Szívesen beszélgetek spirituális dolgokról.

„A Vízöntő őszinte.”

Hazudni nem szoktam, és ezt várom el másoktól is. Sajnos, sokszor hiába. Az igazmondás, az ígéretek betartása nem túl divatos manapság.

„Eleinte nehéz megérteni őt, s lebontani a maga köré épített falakat, ugyanakkor, ha megbízik benned, hajlandó megnyílni előtted, és megmutatja sebezhető oldalát is. De csak ritkán…”

Falak vannak. Sajnos. Megnyílni igazából valaki előtt? Ez valóban nem mindennapos esemény. Ritkábban történik meg, mint amit a „ritka” szó jelent.

„Mindig ott lesz melletted, támogat és meghallgat.”

Igyekszem ilyen lenni.

„Előfordulhat, hogy olyanokat is visszaenged az életébe, akik azt nem érdemlik meg.”

Megtettem, kétszer. Azóta is bánom.

Több, számomra szimpatikus tulajdonság azonban sajnos nem jellemző rám.

Szépnek nem mondanám magam. Külsőmmel nem vonzok tekinteteket, legfeljebb a negatívumokra figyelnek fel az emberek. Például, „jé, milyen görbe a háta!”

Rendszerint nem vagyok barátságos. Általában mérgesen nézek a világba, hogy az idegenek ne merjenek megszólítani. A telefon, ha csörög és felveszem, olyan stílusban szólok bele, hogy a túlsó oldal inkább rémülten letegye, és máskor 5-ször is meggondolja, fel mer-e hívni. Kedvesség nem sugárzik a szememből. Egyik reggel bementem a munkahelyemre, semmi bajom nem volt, jókedvűnek éreztem magam. Kiderült, kívülről nem ez látszik rajtam. Kolléganőm rám nézett, és meglepetésemre azt kérdezte: „Mi a baj? Rosszkedvű vagy?”

A magabiztosság sem jellemző rám. Döntések előtt sokat dilemmázom, támogatást kérek. Utólag meg idegeskedem, hátha mégsem így kellett volna döntenem.

Ritkán állok ki magamért, hiába tudom, hogy igazam van. Kivéve szakmai téren. Ott mindig vállalom a véleményemet.

Célokat csak néha tűzök ki, inkább álmodozom, vágyakozom. Terveket elérésükre nem készítek, megvalósításukért általában nem teszek semmit. Élek napról-napra, ahogy sodor az élet.

Némi töprengés után döntésre jutottam. Mivel a sors ismét szembesített a negatív tulajdonságaimmal, kellene tenni valamit a változásért. Hátha sokadszorra sikerül. Talán a csillagok nem tévednek, csak én tévelyedtem el egy kicsit. Néhány apró változtatás csodát tehet!

Például a szépségért, esetleg egy hónappal előbb elmehetnék fodrászhoz. Nem kéne mindig megvárni, amíg úgy néz ki a hajam, mint Csubakkáé a Csillagok háborújában.

Igyekszem majd többször mosolyogni, állítólag, ezt érzik telefonáláskor a túloldalon is. Kipróbálom, így talán barátságosabb leszek.

A célkitűzést pedig az előző két bekezdés megoldja. Két változtatás, ennyi belefér az életembe. Amennyiben eredményes, valószínűleg növelni fogja az önbizalmamat, és magabiztosabb is leszek.

Ideje felállni a padlóról, és nekilátni, hogy Igazi Vízöntő legyek!

A cikk, amivel "önmagamat" összehasonlítottam itt olvasható.

PJudit

Képek forrása: Pixabay

süti beállítások módosítása