Tűz van!
2019. szeptember 12. írta: Judit.P

Tűz van!

Ma sajnos félelmetes napja volt a környék lakóinak.

Reggel nem mentem munkába, úgy döntöttem itthon dolgozom. Eljött a délután. Öt óra előtt a boltba indultam éppen, mikor kinéztem a konyhaablakon. Elsőre hirtelen nem is tudtam, mit látok. Mi takarja el a kilátást. Köd? Ilyen hirtelen? Az nem lehet. Füst? De honnan. Ilyen rettenetesen nagy, egybefüggő füstfelhő? HONNAN?

 

Átrohantam a szemközti erkélyablakhoz, ott nem látszott semmi. Az ég kék volt, a nap hét ágra sütött. Úristen! Ég a ház? Mit kell ilyenkor tenni? Mit kapjak fel, mit vigyek magammal? Lehetőségek sora futott át az agyamon, de fel sem fogtam. Kaptam a táskámat és leindultam az utcára, a tizedik emeletről.

A ház előtt már álldogáltak páran, és egy irányba néztek döbbenten. Ezek szerint tényleg történt valami. Kilépve a kapun rohantam a kint állókhoz, ahonnan látni lehetett, hogy a közelünkben épülő hatalmas ház felső emelete óriási lángokkal ég, miközben egyre feketébb füstfelhő borít be lassan mindent. Félelmetes volt. Döbbenetes és megrázó.

Épp a minap állapítottam meg, mekkora alapterületű épület, vagy inkább épületcsoport épül mellettünk. Már egy része szerintem a készenlét közelében járhat. Néhol már bent vannak a nyílászárók. Igen ott is, ahol égett. Egy emelettel lentebb már fehér ablakkeretek látszanak.

Hirtelen csorogni kezdett a könnyem, na nem a füsttől. Mi történhetett? Eldobott valaki egy égő cigarettát? Mitől gyulladhatott ki? Elképzelni sem tudom.

Közben jött egy lakó, említve, hogy egy darus a daru tetején, a fülkében ragadt, nem tud lejönni a füsttől. Rendőrautó már volt, tűzoltóautót még nem láttam.

Eszembe jutott 2016 ősze, mikor az építkezés elkezdődött. Akkor gránátot találtak a területen. Lezárták a környező utcákat. A közeli Prevenciós Központban ültünk, ettük a zsíros kenyeret és bíztunk a szakértőkben. Végül az éjszakát nem kellett ott töltenünk, némi várakozás után hazaengedtek bennünket.

Most meg ez a tűz. Amit szerencsére a tűzoltók hamar eloltottak, és szerencsére senki sem sérült meg. A daruról is épségben lejutott a kezelő.

Az interneten olvastam, hogy több gázpalackot is találtak a helyszínen, amiket utólag lehűtöttek. Megállt bennem azért a lélegzet. Nem tudom, és nem is akarom tudni, mi történt volna, ha felrobbannak. 100 méteren belül van a lakásom.

Erős és nagy hatalmú őrangyal vigyáz erre az épülő házra! Szerencsére mindkét eset nagyobb baj nélkül végződött.

Remélem, az őrangyal továbbra is kitárja az épületek fölé óvó szárnyait.

tuz2.jpg

 

süti beállítások módosítása