A mai nap meglepetése: „A teljes iparűzési adót be akarom fizetni!”
2021. február 16. írta: Judit.P

A mai nap meglepetése: „A teljes iparűzési adót be akarom fizetni!”

Olvastam az egyik általam könyvelt cég e-mailjében.

Csodálkoztam. Adót fizetni senki sem szeret. Bevallom, nem gondoltam, hogy valaki a teljes iparűzési adó megfizetése mellett dönt.

purse-522622_1920.jpg

2020 végén a 639/2020. kormányrendelet az iparűzési adó mértékét 1 %-ban határozta meg a kis- és középvállalkozások egy része számára.

A feltételek meglétéről február 25-ig kell nyilatkozni.

A nyilatkozatok nagy részét már be is küldtem a NAV felé.

A 25-i határidőhöz képest viszonylag későn kapták meg a budapesti vállalkozások a főpolgármesteri tájékoztatót a cégkapujukra.

Karácsony Gergely a tájékoztató végén kéri: „…Ha a vállalkozása szempontjából nem okoz komoly problémát a teljes összegű iparűzési adó befizetése, és meg tudja tenni azt, hogy nem él a kedvezmény lehetőségével, akkor azzal azt segíti, hogy a fővárosi közszolgáltatások az Ön vállalkozása és munkavállalói számára továbbra is biztosítottak legyenek…”

Akadtak, akik meggondolták magukat, úgy döntöttek, mégis „adom az adóm”!

Az ügyfelem, akitől az e-mail jött, külföldön él, nem magyar állampolgár. Nem érinti, és gondolom, nem is érdekli, milyen sűrűn, vagy ritkán jár a 4-6-os villamos. A budapesti szemétszállítás se különösebben izgathatja. Az ő cégét is negatívan érintette a járvány, mégis úgy döntött, a teljes iparűzési adót megfizeti.

Tudom, mindenki örül, ha több pénz marad a zsebében. Azért adakozni, adományozni sokan szoktak. Jönnek a levelek, a csekkek különböző alapítványoktól, van, hogy beteg emberek részére folyik a gyűjtés, és mi fizetünk, mert segíteni jó. Most kivételesen nem adhatnánk a városunk számára is? Még akkor is, ha esetleg a polgármester nem küldött „tájékoztatót”?

Megkérdeztem a Főpolgármesteri Hivatalt, a nyilatkozatot hogyan lehet visszavonni. A válaszuk: e-papíron, cégkapun keresztül.

Bevallom, utálom az e-papírt, de ha az ügyfeleim közül bárki meggondolná magát, szívesen visszavonom a beadott nyilatkozatát.

(Egyébként én jobban örültem volna az Áfa csökkentésnek. Azzal nemcsak a vállalkozások, de a magánszemélyek (köztük én is) jobban jártak volna. Ránk is ránk férne egy kis támogatás!)

PJudit

Kép forrása: Pixabay

 

 

süti beállítások módosítása