Elkezdődött a karácsonyi készülődésem!
2019. november 25. írta: Judit.P

Elkezdődött a karácsonyi készülődésem!

A karácsony, idén sem lesz olyan nálam, ahogy a „Nagykönyv”-ben meg van írva. Bár hajdanában vettem egy-két nagy könyvet, bízva benne, hogy előbb-utóbb nekem is sikerül az előkészület olyan szépen, ahogy azokban látható, ez eddig még sosem valósult meg. Már a bakancslistámra sem fog felkerülni. Inkább valami „kisebb könyvben” megírtat tűzök ki célul, ami olyan ember életébe belefér, aki folyamatosan azt érzi, semmire sincs ideje, kevés a napi 24 óra.

karkonyv_235x300.png

Pár évvel ezelőtt, december elején, találkoztam az egyik ismerősömmel, aki elmesélte, hogy mikulásvirágot megy venni, ezzel kezdi az ünnepre való készülődést. Teljesen megdöbbentem. Bennem addig fel sem merült, ilyen gondolat. Elszomorodtam, magamba szálltam, és elhatároztam, ezentúl másképp lesz. Nálam is mikulásvirág fogja köszönteni a decembert.

karmiki11_300x286.jpg

Másik ismerősöm, folyamatosan tette fel a facebookra, a karácsonyi kaktuszának virágzását nyomon követő fényképeket. Ezt látva, a közeli virágboltban, rendszeresen figyeltem a kínálatot. Végre, eljött a pillanat. Előző hétvégén sok-sok cserép rózsaszín kaktusz köszöntött a kirakatból. Meg is vettem az egyiket. Örömmel állítottam a nappali asztalára. Elkezdődött a karácsonyi készülődésem! Sok-sok apró és egy nagyobb bimbó volt rajta. Vártam, hogy kinyíljanak, de nem tették. Felmerült bennem, hátha a 25 fokos szoba túl meleg számára. Átköltöztettem a kaktuszt a szinte fűtetlen hálószoba ablakba. Jól tettem. Virágozni kezdett.

Éveken keresztül két munkahelyen dolgoztam, ezért kapkodás és idegeskedés előzte meg a karácsonyt. Lelki, és egyéb felkészülésre nem volt időm. Szakmámban december 20-a nagy határidő, együtt járt a túlórával és a hétvégi munkavégzéssel. 20-án este, alvásra, pihenésre tudtam csak gondolni, az ünnep, pláne, a rá való készülődés eszembe sem jutott. Az életembe minden évbe egyszerűen csak úgy „betoppant” a karácsony.

Idén, januárban, felmondtam az egyik munkahelyen. A karácsony előtti időszak így kevesebb munkát fog jelenteni. Van reményem, egy „közepes”szintű készülődésre.

Terveim szerint, a következő lépés, Advent első vasárnapja.

PJudit

süti beállítások módosítása