Kálváriám a NAV-val és az szja bevallással
2021. május 13. írta: Judit.P

Kálváriám a NAV-val és az szja bevallással

Megérkezett ügyfélkapumra az „Értesítés SZJA tervezetről” dokumentum, közölte velem az email május 10-én. Korai még, gondoltam, és nagy ballépésemre nem néztem bele. Pedig, ha megtettem volna, megtudom, hogy a https://eszja.nav.gov.hu felületen található a bevallási nyomtatvány.

Pár nap múlva, mikor eljött az ideje, nekiláttam. Volna. Beléptem az általam gyakran látogatott magyarorszag.hu oldalra, ahol szja-nak nyomát sem találtam. (Bár ettől még lehet, hogy onnan is megközelíthető.)

Keresgéltem tovább, egy idő után dühöngve. Hiába. Végül a google megkérdezése nélkül, telefonos segítséget kértem, így megtudtam a titkot, hogy nemcsak a fenti linken, de például a nav.gov.hu oldalról is elérhető a tervezet.

Ekkor ért az újabb meglepetés, az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után, közölte velem a portál:

nav.jpg

„Sikertelen azonosítás. Kérjük, jelezze a problémát elektronikus úton a NAV felé.” Mi a fene van már megint, kezdtem újból dühöngeni. Következő próbálkozás ugyanezzel az üzenettel végződött.

Mit csináljak? Ismét a telefonhoz nyúltam, felhívtam a 1818-at. A csengés után az automata közölte: a beérkezett hívások mennyisége miatt a várakozási idő jelentősen megnövekedett, hívásom fontos számukra, kérnek, ismételjem meg később!

Hát ez klassz! Pedig kivártam volna a megnövekedett várakozási időt!

Próbálkoztam a 1819-el. A menüből szám beütésével lehet eljutni a kívánt mellékre. Általában. Választhattam egyest, kettest, bármit, nem lépett tovább, automatikusan ismételte ugyanazt a szöveget. Mint egy hibás bakelit lemez, melyen minden körnél ugyanoda ugrik a tű.

Második próbálkozás: az eredmény ugyanaz. Halkan elkezdtem káromkodni. (Vagy hangosan?)

Hogyan tovább? Jöjjön az elektronikus út! Rákattintottam a felajánlott linkre, és megírtam a problémát. A küldés gombra érkezett a válasz: Nem megfelelő azonosító. Értetlenül bámultam a képernyőt, mert semmilyen azonosítót nem adtam meg. Többszöri sikertelen próbálkozás után még idegesebb lettem.

Megkértem a barátnőmet, hívja fel a 1819-et, hátha ő tud a menüből választani. Tudott. Mégiscsak az én készülékemmel van a gond.

Ekkor következett a mobilos próbálkozás, és csoda történt, jöttek a sikerélmények!

A 1818 rögtön felvette. A hölgy diktálta hova lépjek, mit csináljak, majd megállapította, hogy az ügyfélkapus oldalon minden rendben van, a NAV-nál van a baj. Hívjam a 1819-et.

Ismét rögtön felvették. A fiatalember szintén nagyon kedves volt. Kiderítette, valóban az ő nyilvántartásuk hibádzik. (Hogy ez eddig miért nem derült ki?) Megoldásként íratott velem egy levelet e-papíron az illetékes helyre.

Bízom benne, bevallás határidőig megérkezik a válasz.

PJudit

süti beállítások módosítása